Datang

Kau hadir dalam jagaku
Tanpa pernah aku memanggil
Mungkin kurindu kamu bawah sedar akalku
Atau mungkin aku yang kau rindu

Kau hadir tika kulihat anak kecil ketawa
Hadir juga tika angin petang bertiup lembut
Bagai rohmu menyatu dalam jasad dunia
Setia lagi menghampar kasih,menghilang takut

Getar sejuk bayu petang itu mengalir dari urat leherku
Terus menekan jiwa batinku, tersedu aku dengan tangis tak berlagu
Apa irama yang harus kupilih,
Bila masin air mata hanya menambah pedih

Teruskanlah kauhadir dalam hidupku, mimpiku
Teruskanlah kaudatang merobek lagi luka hatiku
Andai kepedihan saja yang mengingatkanku padamu
Aku rela ditoreh lagi seribu luka

Anak kecil itu masih tersenyum dan ketawa
Angin bayu itu masih mengalir di celah leher dan rambutku
Engkau masih datang dalam hati dan jiwa
Menabur lagi belerang pada luka hatiku

Ya Allah! Rindunya aku pada dia!!!

Comments

Popular

Train to Dabong I

Dream A Little Dream of Me

Coklat