Malam Tanpa Bicara

Adakah itu rindumu
Yang menggoncang aku bangun
Dalam selubung malam
Yang menjarakkan aku dan kau
Seinci sekaki sedepa makin jauh

Adakah itu resahmu
Yang menggulir aku atas kamar kekecewaan
Berbolak-balik dalam kelembapan keringat 
Pada malam yang tak berpenghujung

Dan tika merasa semua siksa dan lara
Masih lagi kita tiada bicara
Kesunyian siang dan kesepian malam
Kita biar menghiris daya hidup
Hingga luka berdarah jiwa lemah tak berdegup
Tetap tiada antara kita yang mengalah
Meski kau dan aku duanya tahu
Segala rasa sakit kerinduan bakal hilang punah
Jurang yang makin dalam dilekuk kebisuan dan tidak endah
Bisa dikambus hingga tiada terlihat lurah
Andai saja satu di antara kita mencuba merapat

Maka berilah aku satu petanda
Andai itu resah rindumu
Andai itu jerit jiwamu
Tiadalah ingin aku kauterus begitu
Biar aku telan pahit keegoan
Biar aku pecah kesunyian
Biar aku mengejarmu
Sebelum di kaki langit engkau hilang
Kelubung kelam yang tidak kan siang

Comments

Popular

Train to Dabong I

Dream A Little Dream of Me

Bandarasa