Stereotype
The odds that people will ask this questions are little to none, but here's my answer script anyway:
Q: Hmmmm....
A: Exactly.
p/s: sorry for the profanities
Q: Sepanjang ko kerja, ada customer yang cerewet tak?
A: Ada. More than cerewetpun ada actually. Ce****
Q: Customer Melayu ke Cina yang camtu?
A: Dua-dua sama je. Pfffft.
Q: Yang paling ce****?
A: To date, customer Cina.
Q: Kenapa ko rasa camtu? Ko racist eh?
A: Tak, sebab customer aku paling rasa nak lempang setakat ni adalah Cina tu.
Q: Kalau yang buat camtu Melayu, ko rasa camne pulak?
A: Rasa nak lempang la =='
Q: Laki ke perempuan customer tu?
A: Ko nak tuduh aku sexist plak ke?
Q: Tak la, nak tau, dia laki ke perempuan?
A: Perempuan.
Q: Biasanya customer yang cerewet (or ce****) selalunya jantina apa?
A: Perempuan.
Q: Kenapa ko rasa camtu? Ko sexist eh?
A: #%$&$&$!!!
Q: Sorry sorry, kenapa ko rasa camtu?
A: Standard la perempuan nak mencari yang terbaik. Quoting my female, i repeat, female colleague, "Benang terkeluar sikit pun nak kecoh."
Q: Perempuan je ke camtu? Ada je lelaki cerewet gak kan? Sexist.
A: Aku tak cakap camtu. Ko tanya biasanya customer jantina apa yang cerewet kan tadi??? =='
Q: Eh ye eh, huhu... So, selalulah ko marah customer?
A: Tak pernah except yang customer perempuan Cina aku cakap tadi.
Q: Apa yang bezanya dengan customer cerewet lain? Yang ni buat apa dekat ko?
A: Customer yang lain aku boleh senyum and gelak-gelak lagi. Anti-stress technique aku memang senyum and gelak ye. Customer yang sorang ni tak mampu diselesaikan dengan anti-stress technique aku.
A: Customer yang lain aku boleh senyum and gelak-gelak lagi. Anti-stress technique aku memang senyum and gelak ye. Customer yang sorang ni tak mampu diselesaikan dengan anti-stress technique aku.
Q: Cerita la detail sikit.
A: Kalau nak tahu kena jumpa dan tanya aku secara personal.
Q: Personal la ni.
A: Bro, you are just a fig of my imagination, a made-up character so that I have questions to answer. You are me. you already know the answer. Tapi basically,for the sake of readers, dia layan aku macam kuli/hamba.
Q: Ko rasa patut tak ada stereotype yang customer Cina ni perangai camtu?
A: Tak patut, tapi untuk betul-betul menjawab soalan anda, mari ikuti perbualan saya bersama rakan sekerja saya yang berbangsa Cina.
Aku: Geramnya customer tiga orang tu!!! *Emak dengan dua orang anak*
Jashper: Customer Cina memang bab*...
Aku: Tapi ada je customer Cina yang baik tau...
Jashper: Tapi yang baik itu sikit.
Q: Hmmmm....
A: Exactly.
p/s: sorry for the profanities
Comments