Tiga

Bagaimana aku boleh begini?
Hidup sendiri berteman sepi
Ada malam yang terlalu sunyi
Aku meringkuk seorang- mengharap siang

Kenapa tiada lagi manusia
yang bisa kukongsi setiap helai rahsia
Yang bisaku aku gelar teman
yang bisa kurangkul tanpa segan

Kenapa Kaucipta dunia kejam begini
Kenapa Kautakdir aku sendiri
Kenapa Kaujarak teman yang dulu
Kenapa Kautinggal aku mendebu

Biar aku ditimbus bawah abuk dan debu
biar aku diselirat binatang dan sawang
Biar aku retak dan serpih
Biar aku ditenggek najis dan tulang

Ini tiga tahun yang pilu
Tidak sedar lama berlalu
Ini tiga tahun yang jerih
Mengumpul pedih menuai sedih

Comments

napeace said…
WOWWW Aku suka lah cara penulisan kau. Kalau nak suruh aku buat macam ni.. sumpah tek reti. Kagum2.
noin jamaludin said…
menjiwang je koja ko kn.. hehe
Najakia said…
napeace: thanx! tapi biasa je lah weh.xde pekataan bombastik pon.maybe sbb asyik baca buku English je
-_______-" org melayu lupa diri

noin: jiwang ke? adeh segan *blush*

Popular

Train to Dabong I

Dream A Little Dream of Me

Bandarasa