Gila

Okeh, hati ini tengah panas amat sekarang. Bajet gila babun mamat sekor ni. This is the story...

Aku tengah makan ramai-ramai dengan kawan-kawan. Then as usual, buat lawak, gelak-gelak...

OK, here it goes. Aku melawak dengan kawan aku (let's put him as A )about something (tak lawak mana pun actually). Then, this A just gave me this grin. Senyum kesian kot. Huhu.

Then,mamat babun yang duduk sebelah A suddenly tanya, "Apa dia ko cakap tadi?" Dia tak dengar apa aku cakap tadi.

Nobody loves to repeat things, especially when it was a not-so-funny joke right?
So I said, "Takde pape..." I'm saying this nicely, note that. With a smile lagi.

Then someone distract mamat ni, tanya apa entah, then finish, dia paling lagi tanya, "Apa dia ko cakap tadi?"
It really wasn't that funny, not worth repeating, and exclusive for kawan aku A- meaning kalau aku cakap kat mamat babun (B-lah senang) dia takkan faham pun what else to laugh, so aku cakap kat B dengan ikhlas dari hati yang tenang di hari Jumaat, " Tak, I was just joking. Nothing important." So far OK lagi,nothing happened...then......

Dia cakap, " Kalau tak penting buat apa cakap." <<< Tone dia tone cari pasal

Aku cool lagi, then aku cakap in defense of myself but still in joking tone, " Jokes suppose to be not important." I was still smiling note that.

Then B cakap in ceramah-like, bajet terbaik manner, " Kalau tak penting buat apa cakap. Sama macam cakap benda sia-sia la."

Whut the Hacks??!
Aku dah la short-temper pnye orang, belum masuk Zohor dah kena khutbah. Then meletup la bombs. He shows no regret at all by saying all that.

Buat masa ni tak terfikir lagi nak lupa, maafkan ke what so ever. Aku nak bagi dia sedar. Once and for all (sebab dah pernah jadi macam ni few times before, tapi buat lagi. Hampeh)

Kalau korang kena korang tau la macam mana tone,expression dia tadi. Adeh, menyirap darah aku. Kalau korang setuju dengan perasaan aku, sila angkat tangan.




Comments

Najakia said…
LOL! terharunya orang jeles kat aku over....nothing!masih kompius lagi neh

Popular

Train to Dabong I

Dream A Little Dream of Me

Bandarasa