Hujan Lagi!

Adeh, aku ingat musim hujan dah stop. Lama jugak musim hujan kali ini. Global warming. Blame it on those SKP undergraduates. LOL.

Sempena hujan yang kadang-kadang tak menentu ni,mesti tak ingat nak bawak payung. So, aku bagilah kat korang tips untuk meredah hujan dengan jayanya. Aku ni suka sangat tengok dokumentari. Huge fan of National Geographic & History Channel. like HUUUGE. So, apa yang aku nak cerita, mungkin dah selalu dah dengar. Anyway, jom terjah those tips...

  1. Kalau hujan, mestilah ada petir dan kilat. Jadi elakkan menjadi objek tertinggi pada satu kawasan lapang. It might hit you, and burn you like a marshmallow. Owh, the rule don't just applies on tall and handsome guy like me. Yes, you too short people =P
  2. Kalau hujan tiba-tiba, larilah dengan tak malunya menahan kereta. Jangan lepak bawah pokok. Bukan, bukan kerana amalan melepak itu tidak bagus. Just that, trees are more likely to be stroked by lightning. While fully enclosed place like a car (or a house) not. I don't know what to answer if you ask me '"what about a tree-house?" Itu aku terus bagi penampar Arab.
  3. Hujan kan air. Kalau kena kan basah. So pada siapa yang tak suka basah dalam hujan, jangan lari bila hujan. Ya, saya ulang, JANGAN LARI. You will be more prone to be wet kalau lari, sebab lagi banyak aurat surface korang dedah pada air hujan. Ini aku tengok kat NatGeo tau, jangan nak bantah =P Try this , it makes perfect sense really.

That's it.Renung-renungkan, dan... selamat beramal!

p/s: Aku tau ada contradiction antara tips#2 dengan tips#3. To run or not to run??? Jangan tanya saya, kerana jawapannya adalah...ya, penampar Arab ya habibi. 10 markah untuk kamu.

Comments

Popular

Train to Dabong I

Dream A Little Dream of Me

Bandarasa