Tutup

Segan rasanya berada di sisimu
Bagai didampingi malaikat
Sungguh tiada manusia sempurna aku tahu
Tapi kamu kulihat cukup sifat

Gaya dan tingkahmu
Biasa sederhana
Senyum dan guraumu
Terjaga batas Pencipta

Tapi bila kuterpandang sisi gelapmu
Yang terhindar dari pandangnya manusia
Aku percayakanmu, aku ragui diriku
Mungkin ini kebetulan, ini tidak sengaja

Kulihat pula kali kedua
Meruntun sungguh hatiku, sungguh!
Aku tahu tiada manusia sempurna
Kaubuat aku gamam dan takut

Bagaimana harusku lihatmu seperti sedia
Bila sudah nampak jelas rahsia
Yang mungkin jarang kaulakukan
Yang mungkin juga lama disimpan

Bagaimana harusku nyatakan padamu
Kerana kau nyatanya lebih sempurna dariku
Lalu kuhadang malumu
Lalu kututup aibmu

Comments

Popular

Train to Dabong I

Dream A Little Dream of Me

Bandarasa